Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Budynek przy ul. Domaniewskiej 36/38.
Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się, jak również łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- osobiste przyjmowanie dokumentów od stron prowadzonych postepowań w wydzielonym pomieszczeniu na parterze budynku,
- wyjazdy służbowe związane m.in. z wizytowaniem ośrodków adaptacyjnych dla repatriantów oraz prowadzeniem kontroli w urzędach wojewódzkich
- porządkowanie oraz przechowywanie dokumentacji spraw w wersji papierowej,
- kontakt z interesantem rosyjskojęzycznym oraz interesantem nieposługującym się językiem polskim.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania w sprawie o wyrażenie zgody na wydanie wizy repatriacyjnej, wydaje w tym zakresie postanowienia w zakresie zgody na wydanie wnioskodawcy wizy repatriacyjnej bądź wydanie zgody na wydanie przez konsula decyzji o zakwalifikowaniu do wydania wizy repatriacyjnej.
- Przyjmuje i rozpatruje wnioski o przyznanie, ze środków budżetu państwa, pomocy mieszkaniowej repatriantom. Wydaje decyzje z zakresu przyznania środków finansowych z budżetu państwa dla repatriantów i członków ich najbliższej rodziny, stanowiących pomoc finansową.
- Sporządza wnioski do ministra finansów o uruchomienie środków finansowych na pokrycie świadczeń pieniężnych dla osób, które ubiegają się o zezwolenia na pobyt stały z powołaniem się na Kartę Polaka. Monitoruje poziom wydatków w tym zakresie.
- Analizuje dane finansowe przekazywane przez dysponentów rezerw celowych przeznaczonych na realizację zadań z zakresu repatriacji i świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się Polsce. Opracowuje projekty podziału środków finansowych w ramach rezerw celowych budżetu państwa.
- Prowadzi postępowania odwoławcze od decyzji konsula w sprawie o stwierdzenie polskiego pochodzenia, decyzji wojewody w sprawie o uznanie za repatrianta oraz przyznania świadczenia pieniężnego dla posiadaczy Karty Polaka.
- Wprowadza do systemu informatycznego Pobyt informacje na temat prowadzonych postępowań – wydanie postanowienia, wydanie wizy repatriacyjnej, wydanie decyzji przyznającej pomoc finansową.
- Udziela pisemnych odpowiedzi na zapytania dotyczące prowadzonych postępowań, udziela stronom postępowań wyjaśnień; sporządza pisemne odpowiedzi z zakresu interpretacji i stosowania przepisów ustawy o repatriacji oraz ustawy o Karcie Polaka.
- Sporządza projekty odpowiedzi na zapytania oraz na interpelacje poselskie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne.- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej.
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w prowadzeniu postępowań administracyjnych.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
- Znajomość postępowania administracyjnego, wiedza w zakresie ustawy o repatriacji.
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego oraz orientacja na klienta.
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej „poufne”.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych z udziałem cudzoziemców.
- Znajomość języka rosyjskiego na poziomie komunikatywnym.
- Znajomość ustawy o Karcie Polaka.
- Wiedza na temat podstawowych aspektów finansów publicznych.
Podobne oferty
Data dodania: wczoraj
Główny specjalista
Firma:
Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie
Lokalizacja:
mazowieckie / Warszawa
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów...
Więcej informacjiData dodania: wczoraj
Starszy specjalista
Firma:
Państwowa Agencja Atomistyki w Warszawie
Lokalizacja:
mazowieckie / Warszawa
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, oświetlenie naturalne i sztuczne. Realizacja zadań związana z: krajowymi lub zagranicznymi...
Więcej informacjiData dodania: wczoraj
Starszy specjalista
Firma:
Nadwiślański Oddział Straży Granicznej w Warszawie
Lokalizacja:
mazowieckie / Warszawa
Warunki pracy Praca o charakterze administracyjno–biurowym w systemie 8 godzinnym w siedzibie Oddziału. Praca od 7:30 do 15:30. Budynek nie jest przystosowany do poruszania się osób niepełnosprawnych ruchowo (brak obecności wind, pomieszczeń...
Więcej informacji