Zamknij

Główny specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 149105

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  •  Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

 

Zakres zadań

  • Opracowuje projekty aktów prawnych i założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo oraz tych inicjowanych poza Ministerstwem w obszarze tematyki Wydziału.
  • Opracowuje projekty wyjaśnień i interpretacji przepisów dotyczących ustawy o pomocy społecznej w zakresie kadry zatrudnionej w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, praw i obowiązków pracownika socjalnego oraz ustawy o realizowaniu usług społecznych przez centra usług społecznych w zakresie kadry centrów usług społecznych.
  • Przygotowuje materiały informacyjne dla kierownictwa departamentu i resortu, komisji sejmowych i senackich oraz przygotowuje i przekazuje aktualne informacje i dane z zakresu ustawy o pomocy społecznej w zakresie pracowników socjalnych, oraz ustawy o realizowaniu usług społecznych przez centra usług społecznych w zakresie kadry centrów usług społecznych oraz programów realizowanych przez Wydział.
  • Przygotowuje dokumenty prezentujące stanowisko Ministerstwa dla przedstawicieli Ministerstwa w seminariach, konferencjach oraz warsztatach szkoleniowych organizowanych z podmiotami uprawnionymi do świadczenia usług na rzecz osób wykluczonych społecznie.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze pomocy społecznej
  • ­Znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz przepisów wykonawczych
  • Znajomość ustawy o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych
  • Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • ­Znajomość ustawy o pracownikach samorządowych
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Rzetelność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Komunikatywność
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Podobne oferty

Data dodania: 2025-03-02

Główny specjalista

Firma:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Lokalizacja:
mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3...

Więcej informacji

Data dodania: 2025-02-14

Starszy inspektor

Firma:
Komenda Stołeczna Policji w Warszawie

Lokalizacja:
mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa, praca przy monitorze ekranowym, powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy, praca w wymuszonej pozycji ciała, praca przy oświetleniu mieszanym, Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje...

Więcej informacji

Data dodania: 2025-02-07

Główny specjalista

Firma:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Lokalizacja:
mazowieckie / Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3...

Więcej informacji